Nasza szkoła
Szkoła powinna stwarzać młodemu człowiekowi
warunki do integralnego rozwoju wszystkich sfer osobowości - począwszy od nabywania sprawności intelektualnych aż do rozwoju moralnego
i duchowego. Wiąże się to z możliwością swobodnego wyrażania myśli, dobrowolnego i zgodnego z zainteresowaniami wyboru
zajęć pozalekcyjnych. Uczeń powinien mieć również zapewnione poszanowanie godności własnej w dyskusji, sprawach osobistych,
a także stosunków rodzinnych, korespondencji, przyjaźni, uczuć.
Jest rzeczą oczywistą, że w wychowaniu młodego człowieka najważniejszą rol ę odgrywa dom rodzinny. Szkoła może udzielać
w tej dziedzinie pewnego wsparcia. Rola szkoły pozostaje jednak niezastąpiona w zakresie
wprowadzania ucznia w kontakty społeczne oraz rozwijania jego wiedzy i umiejętności. Niezwykle ważne jest, więc uzgodnienie stanowiska wychowawczego pomiędzy szkołą a domem rodzinnym. Obie strony powinny współdziałać i wspierać się w dążeniu do
wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka.
Sprawą najważniejszą dla zespołu szkół i miejscowego środowiska jest uniknięcie zjawisk patologicznych, a przede wszystkim
zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom. Jednym z głównych zadań SP i Gimnazjum jest rozwijanie ścisłej współpracy
z mieszkańcami, Domem Kultury, Kościołem. Realizacji planu wychowawczego zespołu szkól mają służyć
inicjatywy podejmowane wspólnie przez nauczycieli i rodziców, takie jak: zabawy andrzejkowe, choinkowe, wycieczki, wyjścia do teatru, muzeum, kina.
Kolejnym założeniem planu wychowawczego jest
wyrabianie i rozwijanie postaw patriotycznych, rozbudzanie u dzieci zainteresowania otaczającym światem w jego lokalnym, społecznym, geograficzno-przyrodniczym aspekcie.
Miarą naszego szkolnego sukcesu wychowawczego i dydaktycznego będą uczniowie, którzy po latach jako dorośli ludzie będą mogli stwierdzić, że wszechstronnie rozwinęli swoją osobowość dzięki dobremu fundamentowi edukacji.
Program nasz powinien spełniać cztery podstawowe warunki: integralność wychowania
i kształcenia w pracy szkoły; spójność działań wychowawczych pomiędzy szkołą, rodziną, Kościołem i innymi instytucjami; podmiotowość ucznia w wychowaniu i kształceniu; wychowanie
w oparciu o wartości chrześcijańskie.
Serdecznie zapraszamy !!!